Etiketter

söndag 28 oktober 2012

Vår vilda bebi

Igår när jag läste Den vilda Bebiresan för Storen upptäckte jag att det finns en slående likhet mellan bilderna på den vilda bebin och vår Lille vilde. Ha ha! Jag och maken skrattar gott! Det kan vi gott behöva. Vår lille har fått hemska eksem sen jag provocerade med vete häromdagen ( kan ha varit Clementiner också) och nu klias det över hela kroppen trots starka salvor och klådstillande Tavegyl. Jag fick bära honom till sömns med öppet fönster för han ville gärna somna med kroppskontakt, men tyvärr blev det på tok för varmt och kli-igt att mysa med mig. Värme gör nämligen att det kliar något alldeles infernaliskt! Så vi stängde av elementet, vädrade in kall luft i lägenheten och lade bara ett lakan över hans lilla pyjamaskropp när han väl somnat. Hoppas nu att han kan sova gott ( så att vi också får sova gott...) och att hans förkylning inte blir värre av att ligga svalt..... Ibland får man välja på pest eller kolera. Stackars lillen som är så fin! Trots alla våra ansträngningar så har han det så besvärligt på nätterna. Men på dagarna är han minst lika vild och glad som Den Vilda Bebin... Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar