Etiketter

tisdag 16 oktober 2012

Dags för morgongröt (berikad)

Oj, jag tror Lille J är lite för trött för
gröt, eller så är han för mätt sen morgonamningen. Inte lätt att få i honom mjölkersättningen alla gånger. Jag brukar ta ca 3 msk av min egen havregrynsgröt och blanda med lite havredryck och 1 tsk mjölkfritt margarin till honom. Den här morgonen hade jag också blandat i ca 1 msk Neocate-pulver. Gav ingen smak, men Lillen ville ändå inte äta. Jag får försöka igen senare.

Lillens Mjölkfria Havregröt
3 msk färdig havregrynsgröt
Ca 3 msk havredryck
1 tsk flytande mjölkfritt margarin eller olja
1 msk Neocate Active Neutral

Blanda och mosa med gaffel. En bebis som inte ammas lär vara hungrigare. Då kokar man gröten på 0,5 dl havregryn och 1 dl vatten. Dubbla mängden Neocate och späd med havredryck till lämplig konsistens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar