Etiketter

onsdag 24 oktober 2012

Superfrukost fixar allt!

Läste i senaste numret av Vi Föräldrar att bästa sättet att få små matvägrare att äta är att döpa om maten och servera den lite fiffigt. Jag var så klart tvungen att prova... Storen är inte direkt känd för att äta frukost. Så dunder-havre-dryck serverades i leksaksservisens koppar, stjärnprickig paprikaskinka som rulle att äta i handen, clementinbåtarna ville segla in i munnen och jag och lillebror var bara tvungna att få höra hur det lät när superkraft-mackan beklädd med super-spackel-smör kraschade mellan tänderna. Jag lyckades få honom att äta allt utom superkraft-mackan, men några tuggor fick vi i alla fall lyssna på. Han tyckte nog att jag gick lite för långt när jag började jämföra mackan med en vägg vi skulle krascha och dra paralleller till barnboken "Hus är gott, sa Oskar"...
Genomskådade super-mamman dricker nu power-kaffe, äter supermackor, blixt-havregröt med dunderhonung och försöker fixa syskonbråken med X-ray-vision genom mobiltangenterna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar